Nieuws
Geplaatst
Vr, 26 december 2025
Fundamentals First & 2026 Roadmap (Bijgewerkt)
Hallo iedereen, ik hoop dat jullie een fijne kerstvakantie hebben gehad. Ik post dit vrij laat in Korea-tijd—normaal zorg ik dat ik voor middernacht in bed lig, maar vanavond ben ik veel later wakker.
Het was erg moeilijk om de functies die we ontwikkelen in korte zinnen uit te leggen. Als ik elk punt in detail zou toelichten, zou de lijst te lang worden. Ik heb geprobeerd het zo beknopt en duidelijk mogelijk te houden, maar aangezien Engels niet mijn moedertaal is, kan het soms wat houterig overkomen. Dank voor jullie begrip.
Zoals eerder vermeld, zal er deze vrijdag geen video zijn. Het grootste deel van het team is met vakantie, dus het kantoor is vrij stil. Ik neem geen pauze omdat ik dit bericht voor jullie schrijf… grapje!
Om het inZOI-team volgend jaar met energie en plezier te laten ontwikkelen, vond ik het belangrijk om eerst onze plannen voor 2026 met jullie te delen en jullie feedback te krijgen—vandaar dat ik dit iets haastig verstuur. Daarna… neem ik ook even rust.
Ons 2026-plan heeft twee grote onderdelen:
**“2026 Roadmap”** en **“Fundamentals First”**,
een naam die we kozen om onze focus op het polijsten en versterken van de kernervaring te benadrukken.
In 2026, vooral in de tweede helft van het jaar, plannen we meer werk toe te wijzen aan Fundamentals First. Daarom wordt de scope van de 2026 Roadmap geleidelijk kleiner tegen het einde van het jaar. Ik denk dat velen van jullie deze richting sterk zullen ondersteunen.
Het belangrijkste van het delen van deze lijst: als je leest en denkt “Kjun, dit is het niet! We moeten iets anders eerst verbeteren!”—ik wil die feedback echt horen. De lijst is samengesteld door posts te bekijken op meerdere online communities en Discord. Er zijn nog veel problemen die niet opgelost zijn, en we hebben nog veel te verbeteren. Toch hoop ik dat je uit deze lijst kunt voelen dat het team oprecht alles doet om dit spel beter te maken.
### inZOI Fundamentals First & 2026 Roadmap
- Sommige items overlappen mogelijk tussen “2026 Nieuwe Ontwikkeling” en “Fundamentals First”.
- Het kwartaal-schema voor “2026 Nieuwe Ontwikkeling” kan worden vertraagd of aangepast afhankelijk van de voortgang.
#### Fundamentals First
- Pas paraplu-handling aan zodat Zois paraplu’s in hun linkerhand houden, vermindert ongemakkelijke situaties en laat hen meer items dragen tijdens multitasking.
- Verwijder deur-slot FX en outline bij het indrukken van de U-toets.
- Toon missiedoel-interacties met een icoon of zet ze bovenaan zodat ze makkelijk te vinden zijn.
- Laat voertuigen natuurlijk afremmen bij botsingen.
- Voeg reacties toe op kanaalwisselingen door andere Zois en opties om TV-storing te onderdrukken.
- Verbeter groepsbeweging zodat Zois zij aan zij lopen, elkaar aankijken en gesprek-animaties uitvoeren.
- Ondersteun aangepaste toetsbinding voor geselecteerde sneltoetsen.
#### Familie & Relaties
- Neem niet-bloedverwanten op in de stamboom en handmatige labels.
- Sta autonome acties voor huwelijk en scheiding toe.
- Voeg affectie-interacties toe zoals voorhoofdskussen en lange knuffels.
- Voeg groepsacties toe zoals samen op een bank liggen.
- Variatie in bed-moods, rouwreacties, meerdere breuk-uitkomsten, gezinsfoto’s, baby-interacties, sociale evenementen en meer.
#### Zoi Gedrag & Autonomie
- Voorkom dat Zois bewegen tijdens interactie-selectie, annuleer lopende interacties bij nieuwe input, verbeter zit- en groepsgedrag, prioriteer speler-interacties, breid zoekradius uit bij herhaalde interacties, stel regels in voor autonoom gedrag, verbeter objectgebruik, zorg dat groepschats natuurlijk verlopen, pas autonomie per