🎶 Muziek voor je favoriete winkels 🏘️

22 augustus 2025

Andrei Castañon
admin
Site Admin
Local time: Sat Mar 14, 2026 11:07 am
Answers: 0

Post by admin »

Creator
Alex Massé

22 augustus 2025

Hoi allemaal! Andrei hier, weer terug met verse muziek voor jullie! Terwijl de stad van Paralives steeds meer tot leven komt dankzij onze geweldige artiesten Chloé en Léa, hebben we verschillende soorten lokale bedrijven toegevoegd die je Paras kunnen verkennen. (Meer over de stad kun je lezen in deze post.) Om elk van deze bedrijven een eigen sfeer te geven, hebben we besloten om voor sommige daarvan speciaal gecomponeerde muziek te maken 🎵

🎥 In de video hierboven hoorde je de muziek van vijf verschillende bedrijfskavels die je in de stad kunt verkennen. Net als de radiotracks (die je kunt beluisteren in deze Patreon-post) zijn de meeste ervan elk in één werkdag gemaakt. Je hoort ze afspelen via radio’s die in elke winkel zijn geplaatst 🔊

👕👗 “L’Armoire” – Kledingwinkel

Toen ik dacht aan een chique kledingwinkel, stelde ik me meteen zachte Muzak voor met bossa-nova vibes 🎷 Licht, luchtig en een beetje “liftcliché”, maar toch pakkend genoeg om op zichzelf te staan. Hoe langer ik eraan werkte, hoe meer het begon te klinken als een kleine knipoog naar de soundtrack van The Sims 1 👀

🪑📻 Market Antiques

Toen ik de muziek voor de antiekwinkel moest maken, zag ik de eigenaren voor me als een ouder echtpaar. Dus componeerde ik een eenvoudige, walsachtige melodie en stelde me voor dat dit het nummer was waarop ze voor het eerst samen dansten. En in hun vrije tijd zou de één de hand van de ander pakken en zouden ze langzaam dansen tussen alle antiekstukken vol dierbare herinneringen.

🌸💐 “Bloom” – Bloemenwinkel

Voor de bloemenwinkel wilde ik iets maken dat zen en bijna meditatief aanvoelt. Mijn idee was dat de eigenaar(s) deze muziek niet voor de klanten zouden afspelen, maar voor de bloemen, zodat ze konden bloeien en gelukkig zijn 🌿 Daarom heb ik geluidseffecten van golven, vogels en bomen toegevoegd, zodat de planten het gevoel krijgen dat ze nog steeds buiten in de natuur zijn.

💈✂️ “Headlines” – Kapperszaak

Terugkijkend realiseerde ik me dat de meeste tracks die ik voor de stadskavels had gemaakt vrij rustig waren. Dus wilde ik de boel omgooien en iets vrolijks en energiek maken voor de kapperszaak. Het soort track dat begint te spelen zodra je para binnenkomt en het personeel zegt: “maak je geen zorgen, we maken je een ster” ⭐ Leuk weetje: volgens mij was dit onverwacht Alex’ favoriete nummer.

☕🥐 Crème Café

Voor het café ben ik gewoon gegaan voor iets soepel en aanstekelijks. Een vleugje R&B, gemengd met pop en folk. Het soort melodie dat zich stilletjes in je hoofd nestelt terwijl je aan je koffie nipt ☕ Ik heb deze track trouwens gemaakt tijdens een hackweek, ongeveer een jaar geleden… samen met een paar andere geheime tracks die ik nog niet kan delen 👀

Dat is de selectie! Het idee was om eenvoudige en pakkende nummers te maken die passen bij de persoonlijkheid van elk bedrijf. Zo kun je, terwijl je de stad verkent met je pas aangemaakte Paras, genieten van de muziek en tegelijk ontdekken wat er allemaal te doen is. Naarmate het spel groeit en er meer plekken opengaan, kijk ik er enorm naar uit om nog meer muziek toe te voegen en ze elk hun eigen persoonlijkheid te geven.

🎵 Welke track uit deze post was jouw favoriet?

🎼 Welke stadskavel zou volgens jou een eigen, specifieke muziek moeten hebben?

Tot de volgende keer,

Andrei ♪♩♩ ♪♩♩♩

Edit – 11 december 2025: Deze post is nu openbaar, deel hem gerust!

Return to “🎼 De muziek van Paralives”